Allmänna regler, betalning och köpvillkor

E-Handel FAKTURA

Vid betalning via faktura samarbetar vi med Klarna. Kortbetalning kan ske i följande valutor: AUD, CAD, CHF, DKK, EUR, GBP, NOK, PLN, SEK och USD. Fakturaköp erbjuds till Sverige, Norge, Finland, Danmark, Tyskland, Storbritannien, Nederländerna och Österrike. Samtliga fakturor är av Studiokoncept Öresund överlåtna till Klarna. Delbetalning är möjlig ifrån Sverige, Finland, Tyskland, Norge och Danmark.

Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig.

Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar. Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift. Dröjsmålsränta utgår med 2 % per månad.
Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso.

E-Handel KORT

Betalning med kort sker enligt gällande regler för online-betalning i Sverige och EU.
Vi använder Svea Ekonomis/Webpays hostade PCI-DSS-certifierade kortbetalningslösning.

Vi accepterar följande kort: Visa, MasterCard. Pengarna reserveras på ditt konto vid ordertillfället.

Alla transaktioner skickas via SSL (Secure Sockets Layer) mycket säkert krypterade.
Inga kortnummer sparas. Vi använder den senaste säkerhetstekniken för kontokortsbetalningar på nätet 3D-Secure – en standard framtagen av VISA och MasterCard med avsikt att på ett säkert sätt validera konsumenten vid köp på nätet.

Köpevillkor och betalningssätt

Betalsätt

1. Klarna och Paypal alla betalmöjligheter erbjuds via hemsidan.

2. Har vi talats vid på telefon eller haft mailkontakt, kan du även få en faktura via mail eller posten och förskottsbetala till Studiokoncept Öresunds bankgiro eller helt enkelt Swisha över beloppet. .

3. Det klassista sättet med postförskott går naturligtvis utmärkt!

Allmänna regler

Reglerna för Konsumentköplagen samt Distansavtalslagen följs och du behöver vara 18 Ã¥r för inköp.

Beställning

När du lagt en beställning, får du en orderbekräftelse med information kring köpet. Spara orderbekräftelsen för eventuell kontakt med oss. Alla beställningar anses bindande. Vi reserverar oss för att en vara kan vara slut, tryckfel, förändringar i prislistor och andra faktorer vi inte råder över.

Ångerrätt

Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har du som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan utan speciell anledning. Detta förutsatt att produkten är i väsentligt oförändrat skick, dvs ej skadad eller förstörd. Du får undersöka och testa varan men inte begagna den. Varan ska lämnas tillbaka i sin originalförpackning/emballage. Vid transport med Posten ska ett transportemballage användas. Du som kund står för returfrakten vid åberopande av ångerrätt och öppet köp i 14 dagar.

Öppetköp gäller ej på specialbeställda ordrar, produkter som inte finns på lager, särskilt beställda på kundens begäran.

Återbetalning sker till kort/konto som användes vid köp.

Kontakta oss gärna innan du skickar tillbaka produkten. Så snart vi har återfått varan och kontrollerat enligt ovan så återbetalas dina pengar.

Garantier

Nya produkter har 12 månaders garanti och 3 års reklamationsrätt. Rör samt demo- och begagnade produkter har 3 månaders garanti.
Det man kan reklamera är så kallade ursprungliga fel, det vill säga fel som fanns på varan vid köptillfället. Man kan inte reklamera fel som beror på normalt slitage eller som man själv orsakat. T.ex. om man har för och slutsteg och satt på dom i fel ordning. I händelse av fel på varan som innefattas av garantin har Studiokoncept Öresund enligt lag rätt att reparera varan för samma fel upp till tre gånger och därefter erbjuda kund ny vara med motsvarande prestanda, prisavdrag eller hävande av köp. Om köparen har haft nytta av varan har säljaren rätt att göra ett avdrag för detta. Alla garantiåtaganden upphör att gälla då kunden eller någon annan person monterar isär varan eller bryter förseglingar på varan. Observera att garanti är en överenskommelse mellan säljaren och köparen och att garanti inte med automatik följer med vid en vidareförsäljning.

Reklamation

Är en vara defekt eller fellevererad, vänligen kontakta oss snarast, dock senast inom 14 dagar. Du får en förbetalt returetikett för returfrakt. Skicka tillbaka varan i det skick som den mottogs åtföljd av en skade- eller felanmälan, så får du en felfri respektive rätt vara.
Produkter ska vara i nyskick, i oskadat skick och i originalförpackning. Returnera varan tillsammans med fakturan (eller en kopia av denna). Fyll i orsaken till returen på fakturans baksida! OBS! Innan du returnerar defekt/fellevererad vara måste du kontakta oss för att få reklamationen godkänd och returportot betalt. Studiokoncept Öresund betalar inte för att exempelvis lösa ut en vara som skickats med postförskott.

Om varan visar sig vara i fullgott skick efter returen, betalar du som kund för felsökning och eventuella frakter till och från reparatör.

Outlöst försändelse

För försändelse som ej lösts ut utan gått i retur, debiteras en avgift om 495 kr.

Leverans

Leverans sker vanligtvis mellan 3 – 7 dagar. I annat fall tar vi kontakt med dig. Studiokoncept Öresund stÃ¥r för frakt till fraktbolagets utlämningsställe inom Sverige med DHL eller Postnord. Önskar du hemtransport, betalar du hela transportkostnaden. Är det fel pÃ¥ varan, bekostar Studiokoncept Öresund returfrakten. Ã…ngrar du ditt köp, stÃ¥r du som kund för returfrakt. Om varan skadas eller kommer bort under transporten frÃ¥n oss är Studiokoncept Öresund betalningsansvarig. Du mÃ¥ste dock meddela oss inom 14 dagar.

Om varan skadas eller kommer bort då du återsänder den är du betalningsansvarig.

Varor kan naturligtvis efter överenskommelse hämtas upp på Studiokoncept Öresunds hemadress: Nordmannavägen 24, 224 75 Lund.

Bor du i trakten av Lund, försöker jag om möjligt att själv köra ut den.

Studiokoncept Öresund Org.nr 610725-7518
Nordmannavägen 24
224 75 Lund