Studiokoncept hade mässpremiär på på HiFi & Surround i Köpenhamn 25-26 oktober (2014).
Mycket spännande, nervöst och lärorikt.
Glädjande nog verkar arrangemanget på Hotell Hilton vid Kastrup ha varit besökarvänligt. Det var gott om folk båda dagarna.
Stort, stort tack till Sven Bilén (Nomono.se), Lasse Andersson (Lasses-Hifi), Jörgen Olofsson (Marten) och Jorma Koski (Jordma Design) för all hjälp support och närvaro. Det var ett upplevelse att se fyra “gubbabakar” i vädret när alla försökte justera in högtalarplaceringen för att uppnå bästa möjliga ljud! Att på så kort tid få till ett bra ljud är en mardröm. Jag hade med stor tydlighet bet om all upptänklig hjälp.
Den ursprungliga planen var att spela på 2 system. Ett med Marten Tenor och Analog Domain och ett till med Marten Django L och Exposure. Tyvärr visade sig rummet vara för litet för att det skulle låta sig göras på ett någorlunda smidigt sätt. Det fick bli det “tyngsta” systemet med Tenor, Analog Domain, MSB Analog DAC, Jordma Design, Entreq jordning samt Gigawatt strömhantering.
Marten Tenor högtalarna, med MSB:s Analog Dac samt Mac Mini dator till höger. Under det står stereoslutsteget från Analog Domain. Allra underst skönjer man strömhantering från Gigawatt.MSB Analog Dac samt Mac mini till höger, Analog Domain och Entreq jordning därunder och Gigawatt strömhantering längst ner på golvet.Russell K. till vänster och Marten Django L till höger. Jag hade planerat för att byta mellan Tenor och Django L. Tyvärr var rummet för litet för att hantera byten på ett vettigt sätt. Det slutade med en torrdemo. Högtalaren till vänster kommer från Russell K. Den dök upp strax innan mässan. Jag hade hoppats kunna “trycka in” även den i demon, men det lät sig som sagt inte göras. Men kvalitén på den gör att jag hoppas kunna realisera detta nästa gång.Till vänster står Exposure 3010 serien som jag hade hoppats dema Marten Django L med. Till höger (under cello) det nya superfyndet Grandinote.Jag spelade ett par fraser för att ge besökarna en uppfattning om hur rummet lät “in natura” för att därefter få lyssna till systemets kapacitet att spela upp inspelningens rumsakustik (en drömakustik för en musiker till skillnad från hotellrummets vidriga torrhet). Jag hoppas poängen gick hem. Till vänster syns Exposure och Grandinote som vi bara kund torrdema.
Den här webbplatsen använder cookies för att förbättra upplevelsen. Genom att klicka på OK, accepterar du att cookies används. Du kan också välja att inte acceptera cookies, men kan då uppleva en försämring i upplevelse och funktionalitet.OKTa bort kakorLäs vår webbplatspolicy här
Webbplatspolicy & integritet
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.